Onlangs is ons gevraagd om ons verhaal te vertellen hier. We hebben binnen drie jaar tijd een bedrijf uitgebouwd van een eenmanszaak naar een bedrijf dat actief is in heel Nederland met meer dan vijftig medewerkers. En daar zijn we trots op. We organiseren evenementen en congressen in Nederland en richten ons vooral op de Randstad. Maar ons succes zou niet mogelijk geweest zijn zonder de hulp van Teylinger Borduur Service. We kwamen na een jaar terecht op de website teylingerborduur.nl en zagen al snel in dat dit dé manier was om ons bedrijf nationaal op de kaart te zetten. Bedrijfskleding borduren was simpelweg de stap die we nodig hadden. Tijdens het organiseren en houden van evenementen en congressen zijn er namelijk veel mensen die van links naar rechts rennen. Op die momenten maakt bedrijfskleding borduren het verschil. Iedereen kan namelijk in één oogopslag zien wie er wel bij de organisatie hoort en wie niet. Om dit duidelijk te maken, kozen we voor een compleet pakket aan bedrijfskleding borduren: het voorpand, achterpand en de mouwen van onze bedrijfskleding is voorzien van een logo en de naam van ons bedrijf voor optimale herkenning. Maar daar hebben we het niet bij gelaten. We zijn verder gegaan dan alleen bedrijfskleding borduren.

Na bedrijfskleding borduren ook actieve marketing

We hebben gemerkt dat de wereld van online marketing agressief is en dat er veel actoren op de markten actief zijn die er niets te zoeken hebben. Dit zorgt voor wantrouwen vanuit de klant. Toen we de mogelijkheden zagen van bedrijfskleding borduren, zijn we in gesprek gegaan met het bedrijf en hebben we gekeken naar de mogelijkheden om meer te doen met het borduren. Handwerk wordt immers gezien als vakmanschap en dat is iets waar alle klanten wél op vertrouwen. We zijn daarom aan de slag gegaan met het maken van handdoeken en theedoeken met onze naam erin geborduurd en zijn direct ook pennen gaan maken met ons logo en onze naam. Deze delen we uit tijdens congressen en evenementen aan de mensen die deelnemen. Nu zou je kunnen denken dat dit samen met bedrijfskleding borduren niet zorgt voor een revolutie. Veel mensen hebben erom gelachen, maar op dit moment hebben we dus wél die vijftig mensen nodig en worden we gevraagd voor happenings door heel Nederland. Mensen herkennen onze naam, weten ons te vinden en waarderen het feit dat zij iets van marketingmateriaal krijgen waar zij ook echt iets mee kunnen. Nu zijn we tevens andere bedrijven aan het helpen die op zoek zijn naar mogelijkheden rond het offline vinden van klanten. Door een evenement, congres of door net als ons eens verder te kijken naar mogelijkheden zoals bedrijfskleding borduren.   

Verder kijken naar offline mogelijkheden

We zijn groot voorstander geworden van het kijken naar offline marketing en de mogelijkheden. Online marketing is te agressief en veel consumenten de bedrijven die alleen een online locatie hebben met een contactformulier. We raden daarom alle bedrijven aan om te werken met een bezoeklocatie, met een telefoonnummer op de website en offline exposure. Dit kan door te kijken naar de mogelijkheden om offline marketingmateriaal weg te geven, maar je kunt ook denken aan het organiseren van een evenement of congres zodat je de potentiële klanten in de ogen kunt kijken en de vragen kunt beantwoorden die deze mensen hebben. Op die manier help je niet alleen de consumenten verder, je zorgt er ook voor dat jouw bedrijf een betere reputatie krijgt en dat de mensen weten dat er echte mensen achter de schermen werken. En dat is veel waard.