Op het moment dat je een energieleverancier moet uitzoeken, dan wil je natuurlijk wel goed geïnformeerd worden. Het is vrij logisch dat je graag in zee gaat met de goedkoopste energiemaatschappij, maar je kunt ook kijken naar de bonus die je krijgt als je een contract afsluit. Om te achterhalen wat de beste optie is, kun je eerst naar een vergelijkingssite gaan. Daarna kun je dan verschillende energieleveranciers met elkaar vergelijken. Je ziet dan vrij snel welke de goedkoopste is. Je ziet hier echter niet altijd wat de eventuele bonus is die je kunt krijgen. Dus een tweede stap is om gewoon zelf contact op te nemen met de desbetreffende energieleverancier. Daarvoor moet je bellen met de klantenservice Essent. Dus als Essent als beste uit de bus komt, dan moet je bellen met de klantenservice van Essent. Je kunt dan bellen met de klantenservice van Essent om te vragen wat zij te bieden hebben als je klant wordt bij Essent. Op dit moment kun je bijvoorbeeld lid worden van Essent en dan krijg je een waardebon die je kunt besteden bij Mediamarkt. Hier staat wel tegenover dat je een contract aangaat van ten minste 3 jaar. Maar als je het contract na een jaar ontbindt, dan hoef je je waardebon voor mediamarkt niet in te leveren. Tevens neemt de nieuwe energieleverancier in de regel alle overstapkosten voor rekening. Dus of het nu een jaarcontract betreft of een 3 jarig contract, dat maakt in wezen niet heel veel uit. Als je inderdaad contact wilt opnemen met de klantenservice van Essent, dan heb je natuurlijk een telefoonnummer nodig. Aangezien er verschillende telefoonnummers zijn, is het verstandig om een bezoekje te brengen aan deklantenservice.nl. Op deze website heb je namelijk alle telefoonnummers op een rijtje. Je hoeft dus niet stad en land af te zoeken naar het juiste telefoonnummer, want dat heeft deklantenservice.nl al voor je gedaan. Het enige wat jij hoeft te doen is het juiste telefoonnummer van de klantenservice van Essent selecteren en vervolgens kun je direct contact opnemen met de klantenservice van Essent. Essent is er namelijk niet alleen maar voor particulieren. Daarom is er ook een speciaal telefoonnummer waarmee je de ondernemersdesk kunt bereiken. Voor grootzakelijke doeleinden is er ook een apart telefoonnummer en als je een algemene vraag hebt, dan kun je bellen met het algemene nummer van Essent.

Navigeer gemakkelijk door het keuzemenu als je belt met de klantenservice van Essent

Het vinden van het juiste telefoonnummer voor de klantenservice van Essent is de eerste barrière waar je overheen moet zien te komen. Als dat eenmaal geregeld is, dan kom je de volgende barrière tegen in de vorm van het keuzemenu. Als je van te voren immers niet weet welke nummers je moet intoetsen, dan moet je elke optie beluisteren. Uiteraard zal je altijd zien dat de optie die jij nodig hebt als laatste komt en dus moet je ook echt alle opties door, voordat je op de juiste toets kunt drukken. Via deklantenservice.nl kun je echter een transcript vinden van het keuzemenu. Dus als je belt met de klantenservice van Essent, dan kun je via deklantenservice.nl direct de juiste toetsen invoeren.

De 4 categorieën van de klantenservice van Essent:

Mocht je inderdaad bellen met de klantenservice van Essent, dan kun je direct en keuze maken uit één van de 4 onderstaande opties:

  1. Toets 1 is voor mensen die geen klant zijn van Essent
  2. Toets 2 is voor vragen over een verhuizing
  3. Toets 3 is voor mensen die hun contract op willen zeggen
  4. Toets 4 is voor vragen over stadsverwarmin
  5. Lees meer op de website http://deklantenservice.nl/